Czy warto prowadzić profil firmowy na Facebooku?

social media

Social media umożliwiają kreowanie pozytywnego wizerunku danej firmy wśród klientów w internecie. Szczególnie duże znaczenie ma w tym przypadku Facebook, z którego korzysta już 12 mln Polaków.

Dlaczego warto prowadzić profil firmy na Facebooku?

Prowadzenie profilu na Facebooku wpływa dobrze na wizerunek firmy i rozpoznawalność danej marki. W ogólnym rozrachunku prowadzić to ma do wzrostu sprzedaży usług czy produktów. Warto przy tym pamiętać, że promocja w social mediach jest tańsza niż na innych nośnikach, a przy tym bardzo skuteczna. Z cennikiem takich działań można zapoznać się na https://mint-media.pl/cennik-prowadzenie-fanpage/. Dzięki profilowi w mediach społecznościowych można zbliżyć się do klientów i nawiązać z nimi bezpośredni dialog.

Czy to się opłaca?

Facebook już dawno przestał być zwykłym portalem gdzie spotykają się i rozmawiają ze sobą znajomi. To światowy gigant, który cały czas się rozwija. Oferuje wiele różnych funkcji – udział w grupach dyskusyjnych, dodawanie zdjęć i linków czy różnego typu gry. Nie zanosi się też na to, aby popularność Facebooka miała w kolejnych latach spaść. Trzeba jednak pamiętać, że prowadzenie profilu firmowego na własną rękę jest dość ryzykowne. Niedoświadczona osoba może łatwo popełnić błąd. Tymczasem niespójny wizerunek firmy bywa zabójczy dla jej wyników. Ponadto z regulaminem portalu trzeba być dobrze zaznajomionym. Dość często ulega on zmianom, z którymi warto być na bieżąco. W przeciwnym wypadku trzeba się liczyć z konsekwencjami.

A może zlecić to specjalistom?

Z wielu powodów oddanie prowadzenie firmowego profilu na Facebooku profesjonalistom jest właściwym rozwiązaniem. Nie trzeba się wówczas martwić w zasadzie o nic. Firma zewnętrzna umieszcza na profilu dopasowane do danej grupy docelowej posty, opatrując je przy tym ciekawymi grafikami. Wszystko to odbywa się według wcześniej ustalonego harmonogramu. Treści muszą być udostępniane regularnie, ale też nie należy przesadzać z ich ilością. To może bowiem na niektórych internautów podziałać odstraszająco. Muszą być one ciekawe i zachęcać odbiorców do interakcji. Agencje zajmujące się social mediami bardzo często w swojej ofercie mają również prowadzenie kampanii reklamowych na Facebooku właśnie. Okazuje się, że wcale nie trzeba inwestować dużej ilości pieniędzy, aby zareklamować się w sieci. Poza tym Facebook jest skonstruowany tak, że dość łatwo można dotrzeć do wybranej grupy odbiorców np. w określonym przedziale wiekowym czy zamieszkujących dane miasto czy region.

2 komentarze do „Czy warto prowadzić profil firmowy na Facebooku?

  1. Sama prawda! Facebook i inne portale już dawno przestały być tylko społecznościowe, dziś jest to już potężne narzędzie marketingowe, którym zdecydowanie każda większa i mniejsza firma powinna się zainteresować 🙂

  2. Pewnie, że warto – jak ktoś wspomniał wyżej – to jest już naprawdę potężne narzędzie marketingowe 🙂 Pozdrawiam!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *