Czym może skończyć się działanie bez analizy rynku? 7 scenariuszy

Myślisz o skorzystaniu z oferty badań i analiz rynku, ale wciąż masz pewne wątpliwości? Jeśli twoja firma przygotowuje się do dużego przedsięwzięcia, bez wchodzenia w szczegóły, niemal na pewno mogłaby skorzystać z badania rynku, które nie tylko zminimalizuje ryzyko, ale potencjalnie uchroni firmę przed dużymi stratami. W dzisiejszym tekście przedstawimy 7 potencjalnych scenariuszy, które mogą się wydarzyć w przypadku podejmowania poważnego biznesowego kroku bez dokładnej analizy rynku.

Jak wiemy, badania rynku wykonywane są dla różnych celów biznesowych. Te cele odpowiadają też potencjalnym zagrożeniom, które mogą się pojawić na drodze firmy, jeśli nie korzysta z odpowiednich badań rynku. W dzisiejszym artykule, Quantify dzieli się typowymi scenariuszami, w których brak analizy rynku może mieć negatywne konsekwencje.

1. Nie dowiesz się o barierze rynkowej o potencjalnie bardzo negatywnym wpływie na przedsięwzięcie

W przypadku wprowadzania nowego produktu lub wchodzenia do nowego kraju/rynku, mogą pojawić się bariery prawne bądź kulturowe, które mogą mieć ogromny wpływ na niepowodzenie twojej inicjatywy. W takiej sytuacji, bez odpowiedniej wiedzy i dokładniej analizy, łatwo pominąć ważne aspekty. Badanie rynku to stosunkowo nieduży wydatek w obliczu strat, jakie może spowodować niepełne zrozumienie barier rynkowych.

2. Nie dowiesz się o zamiennikach / dobrach substytucyjnych dla twojego produktu/usługi

Na danym rynku mogą funkcjonować zaskakujące dobra substytucyjne dla twojego produktu, które sprawią, że realna sprzedaż twojego produktu/usługi będzie znacznie mniejsza niż wskazują wstępne szacunki.

3. Źle zidentyfikujesz potrzeby grupy docelowej

Odpowiednie dobranie charakterystyk grupy docelowej i segmentacja wymaga zebrania dużej ilości danych. To wysiłek i ekspertyza, którą trudno zebrać w ramach jednej organizacji.

4. Nie zrozumiesz w pełni specyfiki zupełnie nowego dla ciebie rynku

Wchodząc na nowy rynek, zapewne spodziewasz się, że wiele elementów, od prawa, poprzez zachowania konsumentów, przez czynniki społeczno-ekonomiczne, są inne niż na twoich dotychczasowych rynkach. Ale czy na pewno o niczym nie zapomniałeś?

5. Nie dowiedz się, że twój nowy produkt nie w pełni pasuje do aktualnego rynku

Taka sama sytuacja ma miejsce, gdy wprowadzasz nowy produkt na twoim aktualnym rynku zbytu. Nawet drobne różnice w porównaniu do aktualnej oferty mogą mieć ogromne znaczenie dla jego powodzenia lub niepowodzenia.

6. Nie przeprowadzisz w pełni due diligence

W przypadku dużych transakcji kapitałowych, często potrzebne jest sprawdzenia zarówno dokumentów wewnętrznych podmiotów, jak czynników zewnętrznych mających wpływ na zasadność transakcji. Dlatego właśnie badanie rynku może być tutaj wskazane.

7. Nie przewidzisz przyszłych problemów na rynku

Wreszcie, przyszła sytuacja na rynku może być inna od aktualnej. Te różnice często da się przewidzieć, analizując trendy rynkowe i prognozując sytuację rynkową według metod badawczych.

To oczywiście tylko próbka możliwych scenariuszy. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, najlepiej skontaktuj się bezpośrednio z wykonawcą badań i analiz rynku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *