Content marketing w B2B staje się coraz bardziej popularny, ponieważ wykorzystywany w odpowiedni sposób, daje wymierne korzyści. Przy jego udziale firmy budują swój wizerunek. Angażują odbiorców, kreują swoją pozycję jako eksperta w branży. Strony firmowe mają wysokie miejsce w wyszukiwarce. Dzięki dobrym treściom pozyskiwane są leady, a to skutkuje pojawieniem się nowych klientów. Sprawa wydaje się dość prosta, ale warto pamiętać, że tylko mocna treść przynosi wymierne korzyści. Jak więc tworzyć mocną treść w segmencie B2B?
Co to jest content marketing?
Content marketing, czyli marketing treści jest określoną strategią marketingową polegającą na tworzeniu, a także kolportażu wartościowych treści, których celem jest przede wszystkim przyciągnięcie, jak również i utrzymanie uwagi czytelnika. Tym czytelnikiem jest konkretna, zdefiniowana wcześniej grupa odbiorców. Publikując wartościową treść marka zyskuje nie tylko na znaczeniu, ale też osiąga korzyści w postaci działań klientów.
Jak wybierać tematykę?
Content musi być dobrany pod daną grupę odbiorców. Mogą to być pracownicy działów handlowych, dyrektorzy czy menedżerowie. To oni w sieci szukają konkretnych informacji i rozwiązań nurtujących ich tematów. A jak dowiedzieć się, co czytelnika zainteresuje? Przede wszystkim poprzez rozmowę – klient to skarbnica wiedzy. Trzeba więc słuchać, obserwować i notować. Doskonałym źródłem informacji jest BOK, fora internetowe. Można skorzystać też z prostych narzędzi takich jak na przykład Google Trends lub obecność w social mediach – doskonałym miejscem są branżowe grupy na Facebooku czy LinkedIn.
Treść zdobywa leady
80% marketerów, którzy pracują w segmencie B2B wykorzystuje content marketing do pozyskiwania leadów. Co dają leady? Przede wszystkim wiele ważnych danych kontaktowych do potencjalnych klientów. Dobrze prowadzony content marketing buduje zaufanie potencjalnych klientów. To natomiast przekłada się na zwiększenie konwersji działań firmy, które mają jeden cel: pozyskać nowych klientów.
O skutecznej treści słów kilka
By artykuł był wartościowy, musi mieć pewien okresowy szkielet. Jedną z najistotniejszych jego cech jest tytuł – od niego zależy, czy ktoś w ogóle daną treść przeczyta. Lead, czyli wstęp – 2 do 3 zdań – wyjaśni, o czym będzie dany artykuł. Bardzo ważna jest grafika – unikalna i związana z tematem. By tekst pomógł w zdobyciu nowych leadów, warto dodać do niego tzw. bonusy, czyli atrakcyjny dodatek, który czytelnik otrzyma po pozostawieniu danych kontaktowych w postaci np. e-maila. Dobra treść ma poparcie również w słowach ekspertów. Wywiad lub komentarz jest mile widziany. Ważne są odniesienia do innych materiałów, cytaty i linkowanie wewnętrzne. Do tekstu można dodać animację jako urozmaicenie graficzne treści.
Warto jednak pamiętać o tym, że nie ma jednej sprawdzonej drogi i konkretnego przepisu na mocny content marketing w B2B. Określenie konkretnej strategii to nie jest sposób, by móc spocząć na laurach. Tu praca to ciągłe testowanie i doskonalenie. Ale takie działanie na pewno się opłaca i przyniesie firmie wymierne korzyści, w przeciwnym wypadku, content marketing B2B już dawno by nie istniał.
Więcej na temat content marketingu znajdziesz na blogu: https://www.sellwise.pl/content-marketing-b2b/