Co to jest pozycjonowanie stron? Na czym polega SEO?

Niezależnie od tego czy prowadzisz bloga, stronę firmową bądź sklep internetowy potrzebujesz pozycjonowania w wyszukiwarce Google. W USA panuje ciekawy trend, który za kilka lat z wielkim hukiem dotrze do Polski. Statystyki dobitnie pokazują, że ludzie mają coraz większe skłonności do robienia zakupów przez internet. Niegdyś hipermarkety przyczyniły się do upadków wielu małych „sklepikarzy”. Teraz internet z dużym prawdopodobieństwem przyczyni się do upadku niejednego sklepu wielkopowierzchniowego.

Co to oznacza dla Ciebie jako właściciela biznesu? Świat przenosi się do Internetu – to właśnie w sieci znajdziesz Klientów, odbiorców Twojej marki. Już teraz powinieneś zainwestować pieniądze w stworzenie firmowej strony i pozycjonowanie serwisu w wyszukiwarce Google.

Definiując, czym jest pozycjonowanie stron?

Pojęcie pozycjonowania stron jest powiązane z wyszukiwarką Google. Każdy biznes można opisać za pomocą słów kluczowych. Ludzie wpisują różne słowa do wyszukiwarki. Dzieci Googlują w poszukiwaniu streszczeń lektur, faceci poszukują informacji o samochodach, a kobiety surfują po sklepach z odzieżą. To tylko nieliczne, często utarte schematy oparte na stereotypach 🙂

Ludzie wpisują miliony zapytań do wyszukiwarki… A wyszukiwarka próbuje zwrócić najlepszej jakości wyniki dopasowane do intencji użytkownika.

W wynikach wyszukiwania konkurują ze sobą różne serwisy: firmowe wizytówki, blogi czy sklepy internetowe.

Aby pozyskać ruch z wyszukiwarki możesz skorzystać z 2 opcji:

  • Reklama płatna – PPC (Pay Per Click) – płacisz Google za każde kliknięcie w wynikach wyszukiwania.
  • Reklama darmowa SEO – pozyskujesz ruch organiczny za free.

Zobacz wideo poradnik

Co to jest pozycjonowanie?

Źródło – Paweł Duda – specjalista SEO w agencji Projekt Marketing.

Zobacz ofertę: https://projektmarketing.pl/oferta/pozycjonowanie-stron-www/

Pozycjonowanie stron (SEO) polega na pozyskiwaniu darmowego ruchu z wyszukiwarki Google, generowaniu klientów i realizowaniu celów biznesowych danej strony www lub sklepu online.

Jak zdobyć ruch organiczny i skutecznie pozycjonować strony www?

W pierwszej kolejności należy przygotować odpowiednią strategię pozycjonowania, która uwzględnia:

  • Dobre słowa kluczowe, które będziemy pozycjonować.
  • Analizę kodu i struktury strony, czy przypadkiem nie jest to strona typu „one page”?
  • Profesjonalną optymalizację strony.
  • Analizę wersji mobilnej, danych strukturalnych, czy szybkości ładowania strony.
  • Opracowanie koncepcji link building.

Pozycjonowanie stron internetowych to proces wymagający czasu, w przeciwieństwie do reklamy PPC, gdzie zapłacisz Google za każde kliknięcie. Z własnego doświadczenia powiem, że strony można pozycjonować samodzielnie i także odnosić sukcesy, jednak profesjonalny marketing strony zrealizuje dobra agencja SEO.

Pozycjonowanie bazuje na doświadczeniu specjalisty, który opracowywał strategie SEO dla wielu stron o podobnej tematyce.

Dlaczego SEO warto zlecić profesjonalnej agencji?

W trakcie szukania agencji do pozycjonowania można trafić na nieuczciwą firmę. Warto jednak poszukać odpowiedniej i rzetelnej agencji.

Korzyści współpracy z dobrą firmą SEO:

  • Duże prawdopodobieństwo, że pozyskasz wartościowy ruch organiczny i zdobędziesz nowych klientów.
  • Zyskujesz kontakt z doświadczonym specjalistą.
  • Oszczędzasz czas i możesz zająć się rozwojem własnej firmy.
  • Firmy pozycjonerskie korzystają z płatnych narzędzi SEO, więc dla Ciebie to dodatkowy koszt.
  • Dobre firmy SEO dokonują analizy konkurencji, co jest bezcenne.

Jedno jest pewne – warto jak najszybciej uruchomić proces pozycjonowania marki w internecie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *