Co to jest pozycjonowanie stron? Na czym polega SEO?

      Brak komentarzy do Co to jest pozycjonowanie stron? Na czym polega SEO?

Niezależnie od tego czy prowadzisz bloga, stronę firmową bądź sklep internetowy potrzebujesz pozycjonowania w wyszukiwarce Google. W USA panuje ciekawy trend, który za kilka lat z wielkim hukiem dotrze do Polski. Statystyki dobitnie pokazują, że ludzie mają coraz większe skłonności do robienia zakupów przez internet. Niegdyś hipermarkety przyczyniły się do upadków wielu małych „sklepikarzy”. Teraz internet z dużym prawdopodobieństwem przyczyni się do upadku niejednego sklepu wielkopowierzchniowego.

Co to oznacza dla Ciebie jako właściciela biznesu? Świat przenosi się do Internetu – to właśnie w sieci znajdziesz Klientów, odbiorców Twojej marki. Już teraz powinieneś zainwestować pieniądze w stworzenie firmowej strony i pozycjonowanie serwisu w wyszukiwarce Google.

Definiując, czym jest pozycjonowanie stron?

Pojęcie pozycjonowania stron jest powiązane z wyszukiwarką Google. Każdy biznes można opisać za pomocą słów kluczowych. Ludzie wpisują różne słowa do wyszukiwarki. Dzieci Googlują w poszukiwaniu streszczeń lektur, faceci poszukują informacji o samochodach, a kobiety surfują po sklepach z odzieżą. To tylko nieliczne, często utarte schematy oparte na stereotypach 🙂

Ludzie wpisują miliony zapytań do wyszukiwarki… A wyszukiwarka próbuje zwrócić najlepszej jakości wyniki dopasowane do intencji użytkownika.

W wynikach wyszukiwania konkurują ze sobą różne serwisy: firmowe wizytówki, blogi czy sklepy internetowe.

Aby pozyskać ruch z wyszukiwarki możesz skorzystać z 2 opcji:

  • Reklama płatna – PPC (Pay Per Click) – płacisz Google za każde kliknięcie w wynikach wyszukiwania.
  • Reklama darmowa SEO – pozyskujesz ruch organiczny za free.

Zobacz wideo poradnik

Co to jest pozycjonowanie?

Źródło – Paweł Duda – specjalista SEO w agencji Projekt Marketing.

Zobacz ofertę: https://projektmarketing.pl/oferta/pozycjonowanie-stron-www/

Pozycjonowanie stron (SEO) polega na pozyskiwaniu darmowego ruchu z wyszukiwarki Google, generowaniu klientów i realizowaniu celów biznesowych danej strony www lub sklepu online.

Jak zdobyć ruch organiczny i skutecznie pozycjonować strony www?

W pierwszej kolejności należy przygotować odpowiednią strategię pozycjonowania, która uwzględnia:

  • Dobre słowa kluczowe, które będziemy pozycjonować.
  • Analizę kodu i struktury strony, czy przypadkiem nie jest to strona typu „one page”?
  • Profesjonalną optymalizację strony.
  • Analizę wersji mobilnej, danych strukturalnych, czy szybkości ładowania strony.
  • Opracowanie koncepcji link building.

Pozycjonowanie stron internetowych to proces wymagający czasu, w przeciwieństwie do reklamy PPC, gdzie zapłacisz Google za każde kliknięcie. Z własnego doświadczenia powiem, że strony można pozycjonować samodzielnie i także odnosić sukcesy, jednak profesjonalny marketing strony zrealizuje dobra agencja SEO.

Pozycjonowanie bazuje na doświadczeniu specjalisty, który opracowywał strategie SEO dla wielu stron o podobnej tematyce.

Dlaczego SEO warto zlecić profesjonalnej agencji?

W trakcie szukania agencji do pozycjonowania można trafić na nieuczciwą firmę. Warto jednak poszukać odpowiedniej i rzetelnej agencji.

Korzyści współpracy z dobrą firmą SEO:

  • Duże prawdopodobieństwo, że pozyskasz wartościowy ruch organiczny i zdobędziesz nowych klientów.
  • Zyskujesz kontakt z doświadczonym specjalistą.
  • Oszczędzasz czas i możesz zająć się rozwojem własnej firmy.
  • Firmy pozycjonerskie korzystają z płatnych narzędzi SEO, więc dla Ciebie to dodatkowy koszt.
  • Dobre firmy SEO dokonują analizy konkurencji, co jest bezcenne.

Jedno jest pewne – warto jak najszybciej uruchomić proces pozycjonowania marki w internecie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *