Jakie dane powinna zawierać dobra baza mailingowa?

Baza mailingowa nie musi zawierać dziesiątek danych o posiadaczach danych adresów email, bo niektórym wystarczy tylko to, że zawiera adresy email osób prywatnych, które można wykorzystać do promocji serii produktów danego sklepu internetowego, czyli do prostej korespondencji seryjnej i tego typu bazy mogą tworzyć nawet osoby nie wyspecjalizowane, czyli te nieposiadające wykształcenia wyższego.

Czym jest dobra baza mailingowa?

Dla pewnej części z nas dobra baza email(https://www.infobrokering.com.pl/bazy-emailingowe) to baza przedsiębiorców z konkretnej branży działających w całym kraju. Taka baza zawiera adresy email, rzeczywiste adresy firm, czyli lokali, w których działają. Godziny otwarcia tych firm, tę szpilkę GPS i co najistotniejsze taka baza musi też zawierać numer telefonu i być opcją powszechnie dostępną w internecie. Obecnie tego typu bazy danych powstają na wielu portalach, choć trudno bywa z ich aktualizowaniem.

Mowa tu dokładnie o tym, że taka darmowa baza danych może zawierać namiary na szewca, który już od trzech lat jest na emeryturze. Dlatego właśnie w tym nieczuwaniu nad tym by dane były aktualne, tkwi problem, a dość częste aktualizacje to też problem dla kogoś, bo weryfikowanie tych wszystkich danych to dla kogoś stracony czas, czyli także pewnego rodzaju koszt i to czasami niemały.

W czym tkwi łatwość zbierania adresów email do korespondencji seryjnej?

Ludzie tworzący bazy danych adresów email osób prywatnych do korespondencji mają dość proste zadanie, o ile konkretny przedsiębiorca wymaga od nich tylko adresów email. Teraz zbieranie tych adresów ułatwiają portale społecznościowe, bo w ich przypadku wiele osób publikuje własny adres email jako opcją widoczną dla każdego odwiedzającego ich profil.

Dlatego osoba tworząca bazę adresów email najzwyczajniej w świecie kopiuje taki adres do bazy, a potem sprzedaje taką bazę danych email jednemu przedsiębiorcy i kolejnemu przedsiębiorcy, czyli przedsiębiorcom, którym zależy wyłącznie na adresach email osób prywatnych, po to, by wysyłać im reklamy różnego rodzaju.

Dane tego rodzaju przynajmniej część przedsiębiorców może pozyskać za darmo, bo ludzie sami udostępniają im dane tego typu, ale nie każdy może je pozyskać bezpłatnie.

Trudności związane z tworzeniem rozbudowanej bazy email

Baza mailingowa zawierająca także numery telefonów firm, ich adresy rzeczywiste, szpilki do GPS, dane o godzinach otwarcia danej firmy i informacje o cenniku usług, to baza trudna do stworzenia. Zwłaszcza jeśli tego typu baza ma być dostępną w formie aplikacji na smartfon, która jest też aktualizowaną raz lub dwa razy na miesiąc.

Mowa tu dokładnie o tym, że pewna część z tych danych to informacje, które uzyskuje się na miejscu. Dlatego właśnie pewna grupa ludzi musi się nieco wysilić, po to by dane te były aktualnymi, bo powstają nowe firmy w nowych lokalach, a stare są zamykane.

Ze względu na te przyczyny, ktoś osobiście musi co jakiś czas weryfikować te dane, a takie weryfikowanie to jeżdżenie po mieście i wiele godzin pracy. Jednym słowem to jest pewnego rodzaju koszt i dlatego też taka rozbudowana baza danych w formie aplikacji na smartfon często bywa opcją płatną.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *