fbm amazon

Na czym polega FBM na Amazonie?

Jesteś na początku swojej przygody z Amazonem? A może prowadzisz już sprzedaż na Amazonie, ale zastanawiasz się nad zmianą modelu z FBA na FBM? W takim razie mamy dla Ciebie praktyczny poradnik, w którym wyjaśnimy, na czym polega FBM na Amazonie. Jest to model sprzedaży i logistyki, który ma wiele zalet. Poznaj je, by dowiedzieć się, czy przyniesie pożądane korzyści dla Twojego biznesu!

FBM na Amazon – co to jest?

Amazon w Polsce zyskuje na popularności i coraz więcej sprzedawców decyduje się na dystrybucję towarów tym kanałem sprzedaży. To opcja dedykowana spółkom – zarówno producentom, jak i resellerom. Jedni i drudzy na początku swojej przygody muszą wybrać model logistyki i sprzedaży spośród trzech dostępnych opcji. Tytułowe FBM na Amazonie to skrót od nazwy Fulfilment by Merchant.

Taki system logistyki i dystrybucji polega na tym, że to sprzedawca kompletuje zamówienie, pakuje je, adresuje i wysyła do klienta. Amazon pełni więc funkcję kanału dystrybucji, ale nie bierze udziału w przekazaniu towaru.

Pozostałe dwa typy sprzedaży to:

  • FBA (Fullfilment by Amazon) – po otrzymaniu zamówienia od klienta, sprzedający przekazuje produkty Amazonowi i to Amazon odpowiada za dostarczenie ich do odpowiednich klientów. Sprzedający ma ograniczone obowiązki, ale ma to oczywiście wpływ na zwiększenie wysokości prowizji;
  • Zlecenie wysyłki firmie zewnętrznej, czyli tzw. fulfillment outsourcing.

FBM na Amazonie – dla kogo?

Model sprzedaży i logistyki FBM polecany jest najczęściej sprzedawcom, którzy oferują produkty ekskluzywne lub unikatowe. Ta opcja sprawdzi się również w przypadku mniejszych firm, które sprzedają mniej produktów. Dla sprzedawców korzystających z Seller Fulfilled Prime (SFP) również zaleca się wybór opcji FBM.

Zalety FBM na Amazonie

Jeśli sprzedawca zdecyduje się na model FBM na Amazonie, to z pewnością odnotuje sporo korzyści. Wśród nich można wyróżnić m.in.:

  • Samodzielna kontrola nad firmą i większa swoboda;
  • Budowanie niezależnej marki;
  • Ograniczenie strat powodowanych przed zmiany wprowadzane przez Amazon;
  • Ograniczenie formalności;
  • Mniejsza prowizja dla Amazon;
  • Kontrola nad jakością wysyłki i terminami dostarczania towarów do klientów.

FBM na Amazon to sporo korzyści, ale też obowiązków. Jeśli nie wiesz, który model będzie korzystniejszy w Twoim przypadku i potrzebujesz porad ekspertów – firma Nethansa służy pomocą. Specjaliści pomogą Ci wybrać model sprzedaży i logistyki adekwatny do potrzeb Twojego biznesu.

Więcej informacji na https://www.nethansa.com/pl/blog/modele-sprzedazy-i-logistyki-na-amazonie-co-to-jest-fbm-2/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *