przeglądają telefony

Reklama w internecie: 6 podstawowych informacji

W czasach błyskawicznej cyfrowej transformacji reklama w internecie szybko staje się najpopularniejsza. Jednocześnie odpowiednio stosowana jest bardzo skuteczna. Stawiasz pierwsze kroki jako reklamodawca lub zastanawiasz się, czy warto prowadzić marketing w sieci? Sprawdź 6 podstawowych informacji na temat reklamy internetowej.

1.    Na czym polega reklama w internecie?

Po pierwsze warto wiedzieć, że internet stwarza wiele różnych możliwości reklamy. To zarówno promocja w wyszukiwarkach, jak i wyświetlanie bannerów na różnych stronach internetowych. Ponadto istnieje możliwość stosowania tzw. remarketingu, czyli „przypominania” o firmie osobom, które miały już z nią styczność. Prowadzenie profili i kampanii w mediach społecznościowych również można zaliczyć jako formy reklamy. Metod reklamy jest bardzo dużo i pozwalają one osiągać rozmaite cele marketingowe.

2.    Reklama internetowa jest znacznie bardziej precyzyjna niż inne formy reklamy

Publikując reklamy w tzw. mediach tradycyjnych masz niewielką kontrolę nad tym, do kogo trafią. Owszem, niektóre miejsca publikacji (jak np. prasa branżowa) mają zawężoną grupę odbiorców, ale jest ich niewiele. W internecie możesz samodzielnie decydować, kto zobaczy Twój przekaz – i to z bardzo dużą dokładnością! Wszelkie płatne reklamy dają możliwość precyzyjnego targetowania do osób w różnym wieku, zamieszkałych w konkretnym miejscu, wykazujących się określonymi zainteresowaniami itp. Opcje są bardzo szerokie, co przy ich umiejętnym stosowaniu zdecydowanie zwiększa skuteczność reklamy.

3.    Pozycjonowanie to podstawa reklamy internetowej

Zanim zaczniesz inwestować w płatne kampanie, warto zainwestować w dobrą stronę internetową będącą wizytówką Twojego biznesu, a następnie w pozycjonowanie. Jest to podstawa do wszystkich działań marketingowych prowadzonych w sieci, ponieważ pozwala zwiększać widoczność strony tam, gdzie klienci najczęściej poszukują różnego rodzaju usług – czyli w Google. Na efekty pozycjonowania trzeba trochę poczekać, ale są długofalowe.

4.    Reklama w internecie – więcej nie znaczy lepiej

Mechanizmy reklamy internetowej są skonstruowane w taki sposób, że większy budżet nie zawsze musi oznaczać lepsze wyniki. Kluczem jest odpowiednie dopasowanie przekazu do odbiorcy. Przy niewłaściwych ustawieniach można szybko „przepalić” cały budżet, nie doczekując się znaczących efektów. Dlatego bardzo opłacalna może być inwestycja w profesjonalne wsparcie – oferuje je np. Fabryka Marketingu.

5.    Ile kosztuje reklama w internecie?

Tak naprawdę trudno określić koszty reklamy w internecie. Można na nią przeznaczać tysiące, a nawet miliony złotych, a można zaledwie 10 zł dziennie. Warto jednak wiedzieć, że wiele kampanii w sieci jest rozliczanych według modelu PPC. Oznacza to, że reklamodawca płaci dopiero wtedy, gdy odbiorca kliknie reklamę. Dzięki temu może być bardzo korzystna pod względem finansowym.

6.    Reklama w internecie – nie tylko dla biznesów online

Warto pamiętać, że sieć daje szerokie możliwości reklamy wszystkim biznesom – nie tylko tym prowadzonym online. Świetnie nadaje się m.in. do promocji lokalnych firm. Aktualnie obecność w internecie to w zasadzie obowiązek – niezależnie od tego, jakiego rodzaju działalność prowadzisz i na jaką skalę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.