Zastanawiasz się jaki system B2B wybrać? Sprawdź co powinien posiadać!

Wybór systemu B2B jest problematyczny nawet dla doświadczonych przedsiębiorców, którzy mają już wiedzę na temat tego, co im się nie podobało w poprzednich wersjach i czego oczekują od nowych. Problem ten wyrasta na ogromny, jeśli to dopiero nasz pierwszy tego typu system i nie mamy pojęcia, czym powinien się charakteryzować. Właśnie z myślą o takich osobach powstał ten artykuł – aby nie czuli się już zagubieni w świecie B2B i ich niezliczonych systemów i możliwości.

Czym jest platforma B2B?

Odpowiedź na to, czym powinien się charakteryzować dobry system B2B, musi zostać poprzedzona wyjaśnieniem tego, czym taki system jest. W skrócie jest to platforma, która wspiera proces sprzedaży hurtowej. Ma za zadanie odciążyć przedsiębiorców od mozolnych i monotonnych czynności – porządkowania sprzedaży, co jest jednak niezmiernie ważną sprawą. Dzięki większej ilości czasu handlowiec może skupić się na pozyskiwaniu klientów i nie zaprzątać sobie głowy kolejną sprawą. Oczywiście zadaniem takiego systemu jest też bycie łącznikiem pomiędzy firmą, a kontrahentami – mogą oni składać i kontrolować dzięki niemu zamówienia. 

Dla kogo system B2B?

Platforma ta najczęściej używana jest do tworzenia sklepów internetowych dla małych i średnich przedsiębiorstw – niezależnie od tego, jaki biznes prowadzą. System ten znajduje zastosowanie w przeróżnych aspektach handlu – przy sprzedaży kosmetyków, sprzętu sportowego, elektronarzędzi i wielu innych. 

W czym pomaga platforma B2B?

Aby odpowiedzieć na pytanie, jakie funkcje powinna zawierać dana platforma – warto wiedzieć, czemu te funkcje będą zapobiegać i jak zamierzają nam pomóc. Jest wiele problemów, z którymi można się napotkać przed wprowadzeniem sklepu internetowego B2B. Brak możliwości sprawdzenia dostępności produktów przez klienta jest jednym z nich. Przedsiębiorca często musi też sam wpisywać dane do systemu ERP, co zwiększa prawdopodobieństwo błędu, jak i marnuje cenny czas.

Oczywiście problemów jest wiele więcej, jednak i na nie remedium często jest dobra platforma B2B – na przykład CStore.

Na co patrzeć przy wyborze platformy B2B?

Trzeba przede wszystkim zdać sobie sprawę z problemów, które występują danej firmie, gdyż jest to często zindywidualizowana sprawa i generalizacja nie rozwiąże wszystkich utrapień. 

Rynek platform B2B oferuje dziś niezwykle wiele rozwiązań – niektóre są już podstawą, inne tylko pewną formą gadżetu, który nie jest konieczny. Znając już nasze potrzeby i pragnienia, co do możliwości systemu, możemy teraz przyjrzeć się najważniejszym rozwiązaniom i wybrać te, które są dla nas szczególnie korzystne. 

Aktualizacje systemu

Jest to aspekt niezwykle ważny, gdyż rozwój jest tym, co napędza każdy biznes. Jeśli platforma nie będzie stosowała coraz to nowych rozwiązań, sklep pozostanie w tyle i nie będzie już konkurencyjny. Oczywiście jest też aspekt bezpieczeństwa, które dzięki aktualizacjom i ciągłym sprawdzaniu potencjalnych błędów, jest zachowany na wysokim poziomie.

Serwer platformy

Dedykowany serwer dla konkretnej firmy jest tutaj koniecznością, gdyż zapewnia to szybkość pracy sklepu internetowego, jak i jego bezpieczeństwo przed utratą danych. 

Limity systemu

Warto wiedzieć, czy dany system ma limity – czy to na produkty, zamówienia, czy klientów. Wraz z potencjalnym rozwojem biznesu, rośnie liczba wymienionych jednostek. Nie chcemy obudzić się pewnego dnia z wiadomością, że nasza platforma nie pomieści już ekspansji naszej firmy. Najlepiej wybierać platformy, które nie posiadają takich limitów. 

Elastyczność

Jako że przedsiębiorcy są różnymi ludźmi,  ich firmy są inaczej prowadzone i potrzebują innych rzeczy – generalizacja działa dość powierzchownie. Warto wiedzieć więc, czy dany sklep internetowy B2B pozwala na wprowadzenie zmian indywidualnych – jak wiele możemy zmienić sami?

Podsumowanie

Jest wiele aspektów, które wpływają na to, jak wysoko cenimy dany system tworzący hurtownię internetową. Platforma ta ma przede wszystkim ułatwić zadanie wielu przedsiębiorcom pod wieloma względami – oszczędzić ich czas i zredukować margines błędu. Jednym z ciekawszych wyborów jest platforma CStore, która zautomatyzuje zdecydowaną większość zadań sprzedażowych.

Więcej informacji na temat systemu B2B znajdziesz w artykule: https://www.cstore.pl/blog/system-b2b-jaki-powinien-byc-idealny-dla-twojej-sprzedazy/  

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *