Amazon – najlepsza forma popularyzacji marki

Marki wykorzystują Amazon do zdobywania nowych klientów

Marki zostały poproszone o wskazanie, w jakim stopniu zgadzają się lub nie zgadzają z pewnymi stwierdzeniami dotyczącymi „najlepsze w sprzedaży na Amazon jest…”. Odpowiedzi były zróżnicowane.

Te marki, które sprzedają na Amazon zgadzają się, że korzyściami najbardziej przemawiającymi za sprzedażą na platformie są: pozyskiwanie nowych klientów (96%), zwiększony wolumen sprzedaży (96%), wiarygodność, którą daje Amazon (95%), opcje reklamowe i brandingowe (93%) oraz zdobywanie udziałów w rynku (93%).

Ponieważ Amazon staje się coraz bardziej wszechobecny, marki będą nadal wykorzystywać wpływ platformy i szeroką jej publiczność do pozyskiwania nowych klientów i zwiększania wielkości sprzedaży..

Ponad 3/5 marek zdecydowanie zgadza się, że zwiększanie wolumenu sprzedaży i pozyskiwanie nowych klientów, odpowiednio 62% i 61%, to najkorzystniejsze efekty sprzedaży na platformie.

Marki, które obecnie nie sprzedają na Amazon, zgadzają się, że te dwie korzyści mają ogromne znaczenie, ujawniając, że czy to z obecnością Amazon, czy bez niej, marki koncentrują się na tworzeniu i poszerzaniu bazy klientów, a także generowaniu przychodów.

Najlepsze w sprzedaży na Amazon jest…

  • 96% pozyskiwanie nowych klientów
  • 96% zwiększanie sprzedaży
  • 95% wiarygodność
  • 93% dostęp do spostrzeżeń klientów
  • 93% otrzymywanie opinii od klientów
  • 93% możliwości reklamy i brandingu
  • 93% zwiększanie udziałów w rynku
  • 92% docieranie do obecnych klientów
  • 92% zwiększanie  świadomości marki
  • 89% wsparcie, jakie daje Amazon

*Respondenci mogli wskazać następujące odpowiedzi: „zdecydowanie się zgadzam”, „częściowo się zgadzam”, „częściowo się nie zgadzam” lub „zdecydowanie się nie zgadzam” dla każdej opcji. Podane wartości stanowią sumę wyrażeń „zdecydowanie się zgadzam” i „w pewnym stopniu się zgadzam”.

72% marek 1P chce przejść na amazonowy model 3P

Zarządzanie marką na Amazon. Sprawdź eubrand.pl

W stale ewoluującym ekosystemie Amazon musisz zachować elastyczność i zapewnić stałą wysoką jakość swoim potencjalnym i obecnym klientom.

Chociaż zarówno modele sprzedaży własnej (first-party – 1P), jak i zewnętrznej (third-party – 3P) mają swoje zalety, powinieneś ocenić, który model jest najbardziej odpowiedni dla Twojej firmy. Weź pod uwagę wielkość swojego biznesu, pożądany poziom zaangażowania i kontroli, dostępne modele logistyczne, roczny budżet oraz poszczególne cele biznesowe.

Na pytanie, czy marki są zainteresowane przejściem na model sprzedaży 3P, prawie trzy czwarte odpowiedziało „tak”.

Biorąc pod uwagę niepewność co do przyszłości relacji firmy Amazon z dostawcami – oraz przypadki nielogicznych zamówień zakupu w 2019 r. – marki już teraz powinny podjąć działania, aby zaistnieć na rynku 3P, tak by mogły być chronione i mieć kontrolę w przypadku wprowadzenia zmian.

Niezależnie od tego, czy marki zaczynają od testowania wybranych SKU, czy też decydują się na migrację swojej całej oferty, muszą być świadome różnych sposobów optymalizacji swoich działań na marketplace.

Chociaż zmiany zasad na Amazon są nieprzewidywalne, spodziewamy się, że Amazon z czasem będzie prosił coraz więcej dostawców o przejście na model 3P. Przez tę zmianę marki mają wyjątkową możliwość stworzenia modelu dystrybucji, który dociera do szerokiej rzeszy odbiorców, bez konieczności polegania wyłącznie na cotygodniowym uzupełnianiu stanów magazynowych przez Amazon.

Przejście ze strategii 1P na 3P niesie ze sobą możliwości, które marki mogą wykorzystać, aby zbudować solidną obecność na platformie i jednocześnie generować zyski.

Wybierając 3P, marki mogą uzyskać większą kontrolę nad zarządzaniem zapasami i polityką cenową, większą kontrolę nad zarządzaniem swoimi listingami w ramach Amazon Brand Registry, zwiększają się ich możliwości promocyjne. Marki mają bardziej bezpośredni wpływ na przedstawienie swoich wartości i dbanie o reputację. Otrzymują również dostęp do technologii i ekspertów Amazon, aby zmaksymalizować korzyści z 3P.

Współpracując z partnerem, który przeprowadzi ich przez wszelkie zawiłości, marki mogą otrzymać narzędzia i wiedzę, których potrzebują, aby móc zwiększyć sprzedaż, zyski, budować wartość i pozycjonowanie marki oraz obecność na Amazon.

42% marek generuje co najmniej połowę sprzedaży e-commerce tylko na samym Amazon

25 lat po powstaniu Amazon, rok 2019 był dla niego rokiem historycznym. Firma prześcignęła Walmart i stała się największym światowym detalistą, a także przejęła tytuł największej firmy na świecie, z kapitalizacją rynkową 797 miliardów dolarów.

Marki korzystają z faktu, że Amazon jest liderem i używają platformy do zmaksymalizowania swojej ekspozycji i rozwoju biznesu, zarówno jako źródło sprzedaży e commerce, jak i część całkowitych przychodów.

W przypadku prawie połowy (42%) przebadanych marek, które są obecne w Amazon, platforma odpowiada za ponad połowę ich sprzedaży w e-commerce. W przypadku prawie 3/4 przebadanych marek Amazon generuje od 26% do 75% ich całkowitej sprzedaży online.

Tylko 8% marek, które sprzedają na Amazon mówi, że 3/4 lub więcej ich sprzedaży e-commerce pochodzi z innych platform, co ma sens, biorąc pod uwagę wartość, jaką marki przypisują posiadaniu zdywersyfikowanego portfolio e-commerce. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *